Wizyta u urologa

urologiaGdy pacjent dowiaduje się, że czeka go wizyta u urolog w Białymstoku , często włosy stają mu dęba. Pojawia się stres, który jest zupełnie zbędny, ponieważ lekarz urolog, to taki sam lekarz, jak każdy inny. Jego celem nie jest rozebranie pacjenta i zbadanie mu wszystkich miejsc, ale pomoc, zdiagnozowanie i ewentualne przepisanie leków. Wizyta zawsze rozpoczyna się od rozmowy z lekarzem i wskazania powodu, dla którego wizyta ta została umówiona. Trzeba opisać wszystkie dolegliwości, stopień bólu, a także wcześniejsze choroby, które mogą być ważnym spoiwem w postawieniu ewentualnej diagnozy.

Warto wiedzieć, jakie leki brało się wcześniej i dokładnie na co się chorowało, bo ułatwi to lekarzowi działanie i zebranie historii choroby. Po tym wywiadzie następuje badanie, które zależne jest od tego, jaki ból towarzyszy pacjentowi. Jeżeli pacjentem jest mężczyzna, który skarży się na ból jąder, niezbędne będzie zbadanie obu jąder, a także możliwe, że trzeba będzie wykonać USG. Jeżeli mężczyzna odczuwa ból przy oddawaniu moczu, wtedy niezbędne zaś będzie zbadanie prostaty. Pacjenci najbardziej obawiają się badania per rectum, które jest typowym badaniem dla specjalizacji jaką jest urologia , czyli tego, które odbywa się przez odbyt.

Lekarz wprowadza palec przed odbyt i w ten sposób bada końcowy odcinek jelita grubego. Używa się wtedy środka znieczulającego i nawilżającego, by dyskomfort, jaki odczuwa pacjent był jak najmniejszy. Mimo tego, badanie do przyjemności nie należy. Jednak trzeba potraktować je nie jako rozrywkę, tylko istotne badanie, które ma na celu wykazanie, czy wszystko z organizmem jest w porządku. I nie można zastanawiać się nad tym, że lekarzem jest mężczyzna, a pacjentem kobieta, lub odwrotnie. Lekarz jest profesjonalistą i specjalista, którego zadaniem jest nie zawstydzenie pacjenta, czy sprawienie mu bólu, ale zdiagnozowanie go, by pomóc znaleźć przyczynę choroby i spróbować ją wyleczyć.

Wrzesień 2014
P W Ś C P S N